Forza Ferrari Hírblog

A blog a Forza Ferrari Gportal oldal hírblogja. Itt a csapattal, és a sportággal kapcsolatos főbb híreket olvashatod, napi frissességgel.

Friss topikok

Chat


ShoutMix chat widget

Räikkönen a raliról és a Ferraritól való menesztésének okairól

Forza Ferrari 2009.12.19. 23:30

Miután beismerte, hogy nem biztos, hogy visszatér a Forma-1-be, Kimi Raikkönen arról beszélt, hogy nincs rá garancia, hogy a Rali Világbajnokságba való váltása ideiglenes lesz.

Miután a finn versenyző nem talált megfelelő helyet jövőre az F1-es mezőnyben, aláírt a Red Bull által támogatott Citroen Junior csapattal a 2010-es szezonra.

Habár a 2007-es világbajnok WRC-s „kilengésére" sokan csupán az F1-ből való egyéves kihagyásként tekintenek, maga Räikkönen elmondása szerint, lát arra esélyt, hogy a rali-világba való váltása végleges maradjon.

Az Autosport e heti számában megjelent exkluzív interjú keretében a 18-szoros futamgyőztes először beszél a raliba való váltásáról, valamint arról, hogy hosszú távú jövője egyelőre teljesen nyitott.

„Nincs semmiféle szerződésem az F1-gyel, vagy bármi mással, így fogalmam sincs, mi fog történni. Mindkét lehetőség adott: hogy a raliban maradjak, vagy hogy megpróbáljak visszatérni az F1-be. Látni akarom, hogy megy, és aztán majd döntök. Nem sürgős a döntés meghozatala."

„Ha jól megy, akkor akár folytathatom is. Több különböző forgatókönyv van. Jelenleg azonban erre az évre a Red Bullal és a Citroennel."

Räikkönen azt is felfedte, hogy arra gyanakszik, hogy a Ferrari vele való szerződésének felbontásában több volt, mint teljesítményének kifogásolhatósága.

„Őket kell megkérdeznetek, én nem tudom! Azokat az embereket kell megkérdezni, akik a döntést hozták. A végén engem már nem érdekelt, hogy miért és mikor. Ennek ellenére teljesen biztos vagyok benne, hogy tudom a választ, és hogy ennek semmi köze a versenyzéshez, vagy hogy mit csináltam ott."

„Úgy vélem, hogy amikor elegendő pénz keveredik a dologba, bármit megváltoztathatsz! Azt hiszem, hogy a Santanderrel sok folyik be. Alighanem kötöttek valamiféle megállapodást. Nem tudom..."

A finn azt is bevallotta, hogy közel került a McLarennel való szerződés aláírásához, és tárgyalt a Brawnnal is, a végén azonban nem tudták a számára megfelelő feltételeket biztosítani.

„Aláírhattam volna velük [Mclaren], ha akartam volna, a végén azonban nem volt 100%, hogy mit is akarok. Nem igazán a pénzről szólt. Nem az volt, hogy nem tudtam odamenni, hanem ahogy már mondtam, nem volt rá okom, hogy olyan szerződést írjak alá, mellyel nem vagyok elégedett."

Ennek ellenére Räikkönen bizonygatta, hogy a szerződés meg nem valósulásában a pénz nem volt kulcsfontosságú tényező - még akkor sem, ha a Ferrari elbocsátása azt jelentette, hogy amennyiben egy másik F1-es csapathoz csatlakozik, akkor kevesebb pénzt kap.

„Igen, kétségtelen, hogy ha másik csapatnál vezetnék, akkor egy kicsivel kevesebbet kapnék. Nem volt értelme kevesebbet keresni, ha másnál versenyzek. Bonyolult helyzet volt, azonban a végén ez, a pénz része már nem volt téma - pedig mindenki ezt hitte. Nem ez volt, amit akartam."

A Brawn-helyzetről a világbajnok így beszélt: „Valószínűleg mehettem volna oda, azonban nem akartam hosszú ideig várni. A végén bizonyára megköthettük volna a szerződést, azonban amikor a McLaren-dolog nem jött össze, akkor már tárgyaltam a Red Bullal, így oda akartam menni és látni, mi történik a raliban. Talán visszajövök  jövőre vagy azután. Vagy talán nem..."

motorsportal.hu

Címkék: raikkonen wrc

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forzaferrarinews.blog.hu/api/trackback/id/tr341610062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása