A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa nyerte az első tesztnapot Valenciában, a spanyol versenypályán.
A második helyen kisebb meglepetésre a BMW Sauber spanyol pilótája, Pedro de la Rosa zárt, míg a harmadik pozíciót Michael Schumacher kaparintotta meg a Mercedesszel.
Pontban 10 órakor zöldre váltott a lámpa a bokszutcában a valenciai versenypályán. Elsőként Sébstien Buemi, a Toro Rosso svájci versenyzője gurult pályára az STR5-ös versenygéppel.
Egy perccel később a faenzaik svájci tehetségét Felipe Massa (Ferrari), Rubens Barrichello (Williams), Gary Paffett (McLaren), és Pedro de la Rosa (BMW Sauber) követte.
Az időjárásra különösebben nem lehetett panaszuk a versenyzőknek. Az első pár órában 12 és 14°C körül mozgott a levegő hőmérséklete a pályán, és annak környékén.
A fent említett versenyzők szokásos installációs körük után visszahajtottak a bokszba. Ekkor Robert Kubica merészkedett ki a pályára a sárga-fekete Renault R30-assal. Kubica egy kör után hasonlóan tett, mint társai, „nyugovóra” tért a francia versenygéppel.
A pályán pár percig síri csend uralkodott, amikor egy népes német tábor elkezdte kántálni az idén újra a Forma-1-ben versenyző hétszeres világbajnok Michael Schumacher nevét.
A Mercedes GP egyik legféltettebb kincse intett egyet a közönségnek, majd visszament a csapatához.
A többiek folytatták a tesztköröket. A köridők folyamatosan változtak, gyakorlatilag egy szempillantás alatt másodperceket gyorsultak a pilóták, miután magabiztosabb köröket kezdtek el teljesíteni.
A versenyzők az első etapban nem vitték túlzásba. Barrichello 10 megtett körével akkor még vezette a sor.
Délután már jóval aktívabbnak bizonyult a mezőny. A legnagyobb mozgolódás természetesen a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher körül volt, aki nem sokkal 15 óra 20 perc után hajtott ki elsőször a pályára, váltva mercedes-es csapattársát.
Nem sokkal, hogy Michael elkezdte koptatni a Mercedes abroncsait, egyre csak feljebb, és feljebb zárkózott a német, végül a harmadik helyen találta magát. A hétszeres bajnok rögtön egy hosszabb etappal nyitott, mely arra ad következetni, hogy nem érzett különösebb fájdalmat a tavaly év elején egy motorbalesetben megsérült nyakában.
Mikor már úgy tűnt, hogy megússzuk a napot piros zászló nélkül, Barrichello az első szektorban leparkolta a Williams FW32-es gépet, ami nem akart elmozdulni a helyéről.
A egy rövidebb pauza után folytatódhatott a körözgetés, amit végül Massa nyert meg az F10-es konstrukcióval.
Végeredmény
Hely | Rajtszám | Név | Nemzetiség | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1 | 7 | Felipe Massa | ![]() | Ferrari | 00:01'12''574 | 102 | ||
2 | 26 | Pedro De la Rosa | ![]() | Sauber | 00:01'12''784 | 00:00'00''210 | 74 | |
3 | 3 | Michael Schumacher | ![]() | Mercedes GP | 00:01'12''947 | 00:00'00''373 | 40 | |
4 | 4 | Nico Rosberg | ![]() | Mercedes GP | 00:01'13''543 | 00:00'00''969 | 39 | |
5 | 28 | Gary Paffet | ![]() | McLaren | 00:01'13''846 | 00:00'01''272 | 86 | |
6 | 9 | Rubens Barrichello | ![]() | Williams | 00:01'14''449 | 00:00'01''875 | 75 | |
7 | 16 | Sebastian Buemi | ![]() | Toro Rosso | 00:01'14''762 | 00:00'02''188 | 18 | |
8 | 11 | Robert Kubica | ![]() | Renault | 00:01'15''000 | 00:00'02''426 | 69 |
f1-live.hu