Massa és a Ferrari F10 megállíthatatlan, újabb tesztnapot nyertek a Scuderia-val Spanyolországban, Valenciában.
Az első két nap győztese mögött közvetlen ismét egy Sauber zárt. Kamui Kobayashi után pedig Lewis Hamilton, és a McLaren-Mercedes következik.
A tegnapi naphoz hasonlóan igencsak hűvös idő fogadta a versenyzőket a valenciai aszfaltcsíkon. A hűvösebb időjárás ellenére már kora reggel tolongtak a nézők a főbejárat előtt.
Nem sokkal 10 óra után a Toro Rosso svájci pilótája, Sébastien Buemi kihajtott a pályára, nyitva a sort. Közvetlen a STR5-ös versenygép mögött 2008 világbajnoka, Lewis Hamilton kapcsolt magasabb sebességi fokozatba. Ez volt a brit első napja új munkaeszközével, a 2010-es McLaren-Mercedes autóval, az MP4-25-el.
A két pilóta egy lassabb installációs kör végén visszatért a bokszba. Nem egész 15 percet kellett várnia a publikumnak arra, hogy ismét autót lásson a pályán.
Tegnap Buemi-nek komoly sebességváltó problémával kellett szembenéznie, ami miatt csak 18 kört teljesített a spanyol aszfaltcsíkon.
Sébastien-hez Robert Kubica a Renault-val, míg Kamui Kobayashi a Sauber-rel csatlakozott, és kezdte meg tesztprogramját. Akárcsak Hamilton, Kamui számára is ez volt az első tesztnapja új autójával.
Még 11 óra sem volt, amikor Felipe Massa 3 tizedmásodperccel megdöntötte legjobb idejét (1:12.574), mellyel megnyerte az első tesztnapot.
Kamui bizonyította, a Sauber hétfőn Pedro de la Rosa vezetésével mutatott sebesség nem volt véletlen. Kilenc kör megtétele után a japán pilóta felugrott a harmadik pozícióba Massa és Hamilton mögött.
Az elmúlt években számos alkalommal elő kellett venni a piros zászlót, ám mindezidáig erre csak egyszer volt szükség, még tegnap, amikor Barrichello autója az utolsó pillanatokra megállt.
Eddig igencsak megbízhatónak tűnnek a 2010-es versenygépek, noha továbbra is csak hét csapatról beszélhetünk.
A kilátogató nézők láthatóan jól érezték magukat, énekelgettek, miközben boldogan majszolgatták szendvicseiket. Egyes lelátókon alig-alig lehetett üres helyet találni.
Mindeközben Valenciában a sajtószobában számos pletyka került ki. Az egyik legérdekesebb, hogy állítólag a Ferrari futott a legnagyobb üzemanyag terhelés mellett, és Massa ezeken a körökön is a legjobb tempót tudta diktálni.
A délelőtti órák után délután a versenyzők már valamelyest aktívabbak voltak pilóták. Felipe egy órával a teszt vége előtt elsőként lépte át 100-at, már ami a körök számát illeti.
A kezdeti nehézségek ellenére Kubica és a Renault nem nyújtott rossz teljesítményt. Massához hasonlóan a lengyel egy módosított 2010-es fejfedőt is tesztelt. Robert egy pillanat erejéig a Star Wars-ban érezhette magát, mint a „sötét oldal” egyik „sztárja”.
A Mercedes-nél Nico Rosberg vitézkedett, folytatja a munkát a 2010-es „Ezüst-Nyílall”. Nico összesen 119-szer hajtott körbe a pályán. Legjobb ideje: 1:2.899. Ez az idő ezúttal egy ötödik helyre volt elegendő.
A tegnap a kisebb technikai problémákkal küszködő Williams is eredményes napot zárt. Barrichello hatodik lett. Legjobb ideje: 1:13.377.
Öt perccel a tesztnap vége előtt Robert Kubica miatt kellett elővenni a piros zászlót.
Végeredmény
Hely | Név | Nemzetiség | Csapat | Idő | Különbség | Kör | ||
1. | Felipe Massa | Ferrari | 1'11''722 | 122 | ||||
2. | Kamui Kobayashi | Sauber | 1'12''056 | 0''334 | 96 | |||
3. | Lewis Hamilton | McLaren | 1'12''256 | 0''534 | 108 | |||
4. | Robert Kubica | Renault | 1'12''426 | 0''704 | 119 | |||
5. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1'12''899 | 1''177 | 119 | |||
6. | Rubens Barrichello | Williams | 1'13''377 | 1''655 | 102 | |||
7. | Sebastian Buemi | Toro Rosso | 1'13''823 | 2''101 | 107 |
f1-live.hu